skip to main content

VGS

Etter utstillingen

Refleksjon etter besøket på Hva nå? Endringslaben

Ca. 30 min – 1 time

1

Individuelt: Elevene skal først tenke individuelt på følgende spørsmål, og notere sine tanker.

  • Hvordan opplevde du besøket på Hva nå? Endringslaben?
  • Hva lærte du av utstillingen?
  • Hva mener du er det viktigste du lærte?
  • Er det noe fra besøket du mener «alle» burde vite om?
2

I plenum: Ta kahooten Hva husker du fra utstillingen?

3

Individuelt: Husker elevene mer fra utstillingen nå? Be dem oppdatere notatene sine fra oppgave 1.

4

I par/grupper: Elevene deler notatene sine og diskuterer følgende spørsmål.

  • Hvorfor tror dere utstillingen heter Hva nå? Endringslaben?
  • På hvilken måte handlet utstillingen om endringer?
  • På hvilken måte handlet utstillingen om bærekraftig utvikling og klima og miljø?
  • Hva lærte dere på utstillingen om hvordan vi kan bidra til en mer bærekraftig utvikling?
  • Hvis dere skulle velge noe fra Hva nå? Endringslaben som flere mennesker burde vite om, hva skulle det vært? Hvorfor er det viktig at mange vet om dette? Hvordan kan man lære dette bort til flest mulig?
5

I plenum: Diskuter elevenes svar i fellesskap.